Тема - "проблема с английским"Здравствуйте, гость!
Гость
гость
|
проблема с английским 10:15:29 11 Май 2007
|
|
Здравствуйте! Решили перейти на домашнюю форму обучения. Пытаясь представить как это будет происходить, столкнулась с тем, что вроде бы со всеми предметами моя дочь(заканчивает 4 класс) должна справится, я в этом даже и не сомневаюсь, но вот проблема с английским! Просто устойчивая нелюбовь к предмету, понятно кем привитая. Соответственно и знания сообразно желанию... Честно говоря, не знаю как подойти к решению этого вопроса. Либо искать педагога... либо самим что-то предпринимать, либо вообще изучать другой язык? Может кто-нибудь поделится опытом, если подобные вопросы возникали?
С уважением Виктория. |
|
|
Val
Пользователь
|
Re(1): проблема с английским 20:29:19 26 Апрель 2007
|
[ Профиль ]
|
Может быть, попробовать найти подходящую программу, благо их выбор сейчас велик - и для дошкольников, и для подростков, и для младшеклассников? Дочка у меня намного младше, ей 7, к языкам не было ни отвращения, ни интереса, пока я сама не купила ей комплект издания MacMillan для дошколят (он включает и метод.рекомендации, и красочную рабочую тетрадь, и диски с песнями-танцами, и наклейки). Стали заниматься по нему - сами, потихоньку, - результат совсем иной. Требует занятия чуть ли не каждый день - меня, правда, на такой ритм не хватает.
Хороший педагог - тоже выход, если сдружатся. Моё мнение, прежде чем переходить на другой язык, надо попробовать разные варианты. |
|
Гость
гость
|
Re(3): проблема с английским 15:06:38 04 Май 2007
|
|
http://www....ylor29.html
"Keys for Unlocking the Code in Which English Speech Is Recorded in Print":
26 ABC’s
44 Sounds
70 Main ways to spell those sounds
29 Rules that provide assistance most of the time
6 Syllable types and how to use them in decoding
These 175 items are so manageable, and set the stage for students to see the logic of English and to begin making fast and effective gains.
|
|
Гость
гость
|
Re(4): проблема с английским 15:18:13 04 Май 2007
|
|
http://swrt...m/id27.html
Literacy Today: What is Wrong and How Can We Fix it?
Oregon Senate Hearing Presentation
1. PROBLEM NUMBER ONE: WHOLE-WORD INSTRUCTION
People assume whole word teaching is possible because they think that Chinese is taught that way. It is not. A student does not learn distinctly different pictures for each dictionary entry. Chinese is a combination of a limited number of tonal syllable characters and classifier symbols fused together in various ways. Whole words have never been used in any language as the sole basis for writing. |
|
Гость
гость
|
Re(5): проблема с английским 15:25:43 04 Май 2007
|
|
http://www....ylor79.html
Schools only pretend to teach spelling. Children are assigned spelling books in many classrooms; in many schools.
The main reason for this outrage is that possibly as many as 99% of the teachers do not understand that English is written in an alphabetic Code, and that this Code for English is used to encode auditory speech and inner speech (i.e. thought). Most teachers are not even aware that English is well structured and logical. Many would have difficulty comprehending the fact that print is, indeed, recorded speech. Therefore, such teachers have no idea how to teach spelling, and only require students to memorize a limited number of words, which ill prepares individuals to spell the thousands – tens and hundreds of thousand – of English words they need to handle in order to be competent readers, spellers, writers, and thinkers. |
|
Гость
гость
|
Re(6): проблема с английским 15:32:11 04 Май 2007
|
|
http://www....ylor81.html
Spelling: The Alphabetic Code
Too often schools, if they teach any Code at all, teach only an incidental version of the simple Code. But to be a skilled speller, writer, and reader, one needs to methodically learn the entire Code and the rules for its usage. We use the letters of the alphabet, often alone; often in two's: in some instances in groups of three or four, to represent the speech sounds. These pieces of the Code are called phonograms – a word containing the Greek roots for 'sound' and 'written down'. So…we use phonograms to record sound…i.e. to spell. When a phonogram represents two or more sounds, the sounds are in the descending order of frequency in the English |
|
Гость
гость
|
Re(7): проблема с английским 15:39:48 04 Май 2007
|
|
http://www....ylor82.html
Reading Practice That Educates
Those levels may sound high for first/second grade readers, but not if the students have been taught the phonograms and how to use them to spell and write in conjunction with the spelling rules. Once a new or delayed reader develops a firm basis in handling that Code in which English is written, limits to reading at ever higher levels are removed and the reader can handle most any text that interests them.
I highly recommend these quality books, originally written in 1926 when schooling was educational. The books not only provide reading instruction and practice, they educate readers in the process. |
|
Oxfordcrown
Пользователь
|
Re(8): проблема с английским 10:21:37 19 Сентябрь 2007
|
[ Профиль ]
|
Надо рассмотреть несколько вариантов. Как приобщиться ребенка к языку. Как правило, они в таком возрасте не понимают необходимости, для них важен процесс. Посмотрите учителей. Многое зависит от них. Например, можно нанять даже иностранца, у них немного другой подход к обучению. Будет развиваться коммуникативная составная изучения языка. Учебников для такого возраста много у OUP, Longman. Литература красочная и интересная, часто используются забавные и интересные текста. Они, как правило идут с аудионосителями. Знаю, что на метро Нагатинская можно посещать курсы, где дети изучают английский язык по предметам, используются учебники британских школ. Может, будет интересно изучать, например, математику на английском, а не просто язык. |
|
|
|
|